15 Mart 2013 Cuma

Davet budur!

Hayatını kazanmak için ne yaptığın beni ilgilendirmez.
Senin ne için can attığını ve kalbinin özlemiyle buluşma cesaretinin olup olmadığını bilmek istiyorum.
Kaç yaşında olduğun beni ilgilendirmez.
Aşk adına, düşler adına, yaşıyor olma macerası adına aptal gibi görünmeyi göze alıp alamadığını bilmek istiyorum.
Hangi gezegenlerin senin Ay'ın ile dik açı yaptığı beni ilgilendirmez.
Senin kendi acının tam merkezine dokunup dokunmadığını, hayatın ihanetleriyle yarılıp yarılmadığını veya fazla acı çekmek korkusuyla büzülüp de kapanıp kapanmadığını bilmek istiyorum!
Benim acımla ya da kendi acınla onu saklamaya, zayıflatmaya ya da tamir etmeye kalkışmadan kalıp kalamayacağını bilmek istiyorum.
Benim sevincimle ya da senin sevincinle olup olamayacağını bilmek istiyorum.
Vahşilikle dans edip edemeyeceğini ve
Coşkunun; dikkatli olmaya, gerçekçi olmaya ya da insan olmanın sınırlarını hatırlatmaya doğru bizi uyarmaksızın, parmak uçlarına kadar ulaşıp ulaşmayacağını bilmek istiyorum.
Anlattığın hikayenin gerçekliği beni ilgilendirmez.
Kendine ihanet etmeyerek bir başkasını hayal kırıklığına uğratıp uğratamayacağını bilmek istiyorum.
Kendi ruhuna ihanet etmediğin için hainlikle suçlanmayı kaldırıp kaldıramayacağını,
Sadık olup olmadığını ve bundan dolayı güvenilir olup olmadığını bilmek istiyorum.
Gelen her yeni gün güzel olmasa da bunun güzelliğini görüp göremeyeceğini ve kendi yaşam gücünü Tanrı'nın varlığından alıp alamadığını bilmek istiyorum.
Hem benim hatalarımla ve hem de kendi hatalarınla yaşayıp yaşayamayacağını ve yine de bir gölün kıyısında oturup dolunaya bakarak "Eveettt!" diye bağırıp bağıramayacağını bilmek istiyorum.
Nerede yaşadığın ya da kaç para kazandığın beni ilgilendirmez.
Kemiklerine kadar acılı, ümitsiz, yorgun, incinmiş bir gecenin ardından uyanıp da çocukların ihtiyaçları için yapılması gerekenleri yapıp yapamayacağını bilmek istiyorum.
Kim olduğun ve buraya nasıl geldiğin beni ilgilendirmez;
Benimle birlikte ateşin ortasında durup duramayacağını, geri çekilip çekilmeyeceğini bilmek istiyorum.
Nerede, ne ile ya da kiminle olduğun beni ilgilendirmez;
Geri kalan her şey ortadan kalktığında seni içeriden destekleyenin ne olduğunu merak ediyorum.
Kendinle yalnız kalıp kalamayacağını ve o boş anlar içindeki bu arkadaşlıktan gerçekten hoşlanıp hoşlanmadığını bilmek istiyorum.



                                                                       Davetiye, Oriah Dağ Düşcüsü
                                                              Native American Elder Dergisi, Mayıs 1994 

Bu yazıyı ben yazdım demeyi çok isterdim..........
Şimdiye kadar okuduğum ve benmişim kadar yakın hissettiğim yazı bu. Defalarca okuyup içinde boğulmak istiyorum...

Seni ilgilendirmez belki ama seni tanımayı çok isterdim... ve cennetinde yaşamayı çoook isterdim..


Not: Nilgün'e kitabı kucağıma kadar getirdiği için teşekkür ederim...


Sevgiyle, 
 
      
Yorum Gönder