13 Şubat 2012 Pazartesi

1 konu 2 diyalog - PARA

Koç olma eğitimleri verirken potansiyel koçların ve beni meslek hayatımda tanıyanların zihinlerinde acaba nasıl yaşıyor sorularını görürüm hep.. işte size hem profesyonel hem de sosyal hayatımdan diyalog örnekleri...

Eğer zihninizde 7/24 koç olarak yaşamam gerektiğini hayal ediyorsanız hmmm bu sizin dar görüşünüz derim.. hayat bir kimlikle yaşanmayacak kadar zengin..

İşte buyurun gerçek bir koçluk diyaloğu... KONU: PARA

Müşteri: Düşüyorum da daha fazla param olsa, yada çok param olsa hayatımda her şey düzelir, o zaman mutlu olurdum..
Ben:  Peki kaç para lazım mutlu olman için ya da her şeyi düzeltmek için sence?  bu çok para kaç para mesela?
M: Soru zormuş.. Ne bilim hiç düşünmedim.. belki düşünemeyeceğim kadar para.. hiç yokluğunu hissetmeden..
B: Diyelim ki dünyayı satın alacak paran var.. en çok neye sahip olmak seni mutlu ederdi?
M: (uzun sessizlik.......) sanırım birkaç holding...
K: Yani çalışmaya hemde daha çok çalışmaya yatıracaksın paranı??
M: Yok yok çalışmak istemem.. sahip olmak hoşuma giderdi.. ama çalışmazsam onları da kaybederim değil mi?
K: Haklısın ama korkma hala çok paran var.. Başka? en çok neye sahip olmak seni mutlu ederdi?
M: Bunu daha evvel hiç düşünmemiştim.. aklıma çok net şeyler gelmiyor.. belki sadece sahip olmak mutlu ederdi..
K: Peki şu anda diyelim ki sahipsin.. hayatında ne değişecek?
M: Bilmiyorum...............
K: Peki çok paranın sana getireceği duygu ne olacak?
M: Sanırım güvenlik..
K: Güvende hissetmediğin ne var hayatında?
M: Gelecek kaygısı belkide.. gelecekte rahat yaşamak..
K: Haklısın bu son derece mantıklı.. peki rica etsem bana en çok sahip olmak isteğim şeyler diye bir listeyle haftaya gelir misin? Bakalım çok paran sana hangi mutlulukları kazandıracak önce onları bulalım.. ayrıca hiç paraya ihtiyacım olmasa nasıl yaşardım diye bir hikaye yazar mısın? Seni güvenli bir geleceğe nasıl taşırız bakalım birlikte..


..........................

Şimdi de arkadaş sohbetimden gerçek bir diyalog..    KONU: PARA

Ben : Kızım üstündeki hiç yakışmamış nerden aldın bunu salı pazarından mı?
Müge: Yok be sende amma attın.. tamam ucuzluktan aldım ama bu mango.. Napalım ahhh çok param olacak ki.......
Ben: Napıcaksın ki çok parayı?
Müge: Ahhh neler yapmam ki?
Ben: Mesela?
Müge: Kendimi gördüğüm ilk estetik cerrahın ellerine bırakırdım, şöylee göbeğimin oramı buramın yağlarını aldırırdım.. brezilya poposuda fena olmaz dimi? sonra dünya şeyler alırdım.. hayatımın yarısını Louis Vuitton, Chanel, Prada mağazalarında geçirirdim...offf beee içeri girer önüme serin şunları hemen derdim.. para kokusu alır bunlar hemen etrafımda pervane olurlar valla billa..
Ben: Eeeee?? sonra?
Müge: Sonra karşımda dizilen erkeklerden beğen beğendiğini hıhıhıhıhı:)
Ben: Nasıl yani onlarda mı para kokusu alıyor?
Müge: Off ya senle de hiçbişey konuşulmuyo nasıl koçsun kızım sen? sanane benim hayallerimden..
Ben: Hahahhaa tamam tamam kızma.. bide nasıl koçsun deme bidaha valla kızıyorum bu lafa biliyosun..
Müge: Hahaha tamam.. hmmmmmm birde parayı ihtiyacı olanlara dağıtırdım galiba.. onları mutlu etmek beni de mutlu eder..
Ben: Onların mutsuz olduğunu nereden biliyosun? ayrıca başkalarını mutlu ederek mutlu olunmaz anca tatmin olunur.. illa bişey yapacaksan iş imkanı verirsin onlara..  ilk söylediklerin daha anlamlı en azından kendin için birşeyler yapacaksın
Müge: Öyle deme ben mutlu olurum...
Ben: Ya hadi geçiniz şekerim külahımaaaa anlat bunları.. illa birine yardım edeceksen kendinden başla..
Müge: Hmmmm aman aman iyi... sen peki?
Ben: Ben ne?
Müge: Sen çok paran olsun istemez miydin?
Ben: İsterdim ihtiyaç hissetseydim.. şimdilik hissetmiyorum..hayır.. eğer çok param olursa uğruna mücadele edecek bir amacım olmaz.. çok para amacımı elimden alır istemem..
Müge: Aslında haklısın.. biz böyle iyiyiz beee hadi içelim...
Ben: İçelim şekerimmm.. bak yağ aldırma fikri iyiymiş kaça patlar var mı tanıdığın yaptıran?


.................
Yorum Gönder