27 Eylül 2010 Pazartesi

Zihinsel savunma mekanizması mı? o da ne?

İnsan eskiyi hep hasretle anma eğilimi neden yaşar? bugünde eskiyecekse bugüne özlemimiz olacak mı yine? bu teoriye göre evet elbette olacak.. gelecekte bugünleri mumla arayacağız.. bir mumunda ne çok işlevi varmış şimdi farkettim:) neyse sulandırmayalım, insan doğası gereği(ruhsal bir sıkıntı yoksa) geçmişin güzel anlarını hatırlar hep. güzel yapan nedir onu peki? iyisiyle kötüsüyle yaşanan herşeyin iyisi hatırlanır çünkü. Neden? basit.. öyle yaratıldık!..

Ne muhteşem bir mucize olduğumuzu bir kere daha düşünün.. mucize yoktur diyeler kendine baksın kendisi mucize başlı başına zaten.. neyse biz konumuza dönelim..

Neden iyiyi hatırlarız? iyiyi hatırlarız demiştim.. sebebide, insanoğlu savunma mekanizmaları denen mucizeyle yaratılmış.. geçmişte yaşanılan acıları üzüntüleri hüsranları neden aynı şiddette yaşamıyoruz sanıyorsunuz? bir düşünün hayatımız boyunca yaşadığımız acıların hala bizi burkan midemize oturan acısını hala taşımak hemde hepsini!! yaşama şansımız sıfır olurdu. O yüzden zaman herşeyin ilacı denir. en büyük acılar bile birgün diniyor buyüzden.. yoksa hayatta kalmamız mümkün değil. Ne muhteşem yaratılmışız değil mi? işte bunlar bizim ruhsal savunma mekanizmamız. Sanki içimizde tıkır tıkır işleyen bir makina var...

Birde fiziksel savunma mekanizmalarımız var ki onlara bağışıklık sistemi diyoruz. Eğer bağışıklık sistemimiz olmasaydı parmağımızın ucuyla önünüzdeki pc ye saniyede dokunmamızla aldığımız mikroplar bizi anında öbür dünyaya boylamaya yeterdi. Bağışıklık sitemimiz nasıl süper işliyor bakarmısınız? nasıl bir mucizeyiz biz Allahım?

Burda bir eksik var.. ruhsal savunma mekanizması var fiziksel var peki zihinsel? zihinsel insan kendini neden sabote etmek ve bundan zevk almak eğilimi taşır? Bu Tanrının ben sana akıl verdim al kullan dediği şey. Bunu bizim düşünmemiz lazım.. İnsan zihinsel olarak kendini yer bitirir bugün benim yaptığım gibi.. ortada bir seçim var,  ya böyle mikrobik düşün ve bütün sinir hücrelerin seni onaylasın yada diğerine odaklan kolaysa tabii.. ya öyle ya böyle buyurun burdan yakın.. yol nereye götürecek ben nerden bilim.. biri aydınlatsa önümdeki yolları olmaz mı? bu işin kolay yolu yok mudur? vardır elbette.. zihinde temizlik..sakinlik ve akışta olmak.. bunun için zihni başka şeylere kaydırmak.. kendine hayrı olamayan Einstein ın dediği gibi durumu yaratan düşünce tarzıyla düşünmekten vazgeçerek birde.. sahi bu adamların hiçbirinin yaşamları normal değildi neden acaba? belkide görevleri gereği yaşadılar okadar ıyk kötü hayatı ne bilim.. neyse banane.. bana bir cost benefit analysis lazım hemen ama üşeniyorum sanırım.....yanımda bir koç olsa kolay olurdu.. off bunun için bir ilaç olsa olmaz mı daha kolay olur herşey hemde şimdi hemen..bir tane al seçim yapsın senin adına...o yol değil bu yol desin ne güzel olur..  daha yapılmadı mı? .........biri bana ambulans çağırsın ozaman 
Yorum Gönder