31 Ağustos 2010 Salı

İnsan ne için yaşar? - 1

Gece gece aklıma türlü türlü düşünceler uçuşuyor.. Bir kaç gecedir geç uyuyorum normaldede erken uyuyabilen biri değilim ama abarttım bu ara :) önce biraz rahatsızım ondan sandım ama sanırım fiziksel rahatsızlıktan öte geçti bu..

Önümde yapacağım işler aklımda istediğim şeyler.. hani alışveriş yaparken ihtiyaç mı lüksmü diye düşünürsünüzya işte benim düşüncelerde lüks sınıfına giriyor sanırım.. enerjimi çekiyor biliyorum but its ok:)

Napıyorum diye soruyorum kendime.. ne yapıyorum ve ne için yapıyorum?? ne için? kimin için? ve ne yapmak istiyorum? hiçbir zaman şan şöhret para pul kariyer hesapları yapmadım.. hepsinin alasını yapabilirdim, hala yapabilirim ama istemiyorum.. sadece ayakta rahat yürümek ve muhtaç olmamak yeterli.. huzur lazım yoksa napim geleni beni gerecekse huzurumu bozacaksa? evet evet der gibisiniz ama kaçınız bunu ciddi ciddi düşündü acaba? İnsan ne için yaşar ki? her insanın bu dünyada tek bir yaşam amacı var oda mutlu olmak.. Mutluğu bozacak şeyler için insanlar kendini ve başkalarını neden bukadar yıpratırlar hiç anlamam anlamıyorum anlayamayacağım.. zihnim basmıyor, beni aşıyor .. hmm zaten benide çok ilgilendirmiyor sanırım.. Siz hiç çok zengin, çok şöhret, çok kariyerli çok öyle çok böyle birinin mutlu olduğuna şahit oldunuz mu? hepsi yoğun stress ve bunalımda.. istisnalar hariçtir elbet..bu yüzden o boşlukları aşırılıklar doldurmaya çalışır drug gibi değişik dinsel cinsel vs akımlar gibi..ama dolduramaz.. ruh kendine büyümek için yeni gereksinim bulmadıkça olmaz!

Aslında basit yaşamanın mutlu yaşam olduğunu anlayalı çok uzun yıllar oldu diyemem.. Şimdi düşündümde sanırım 2-3 yıldır böyleyim yani daha yoğunluğuna böyleyim.. Basit yaşam mutlu yaşam.. basitlikten kastım avam demek değil.. sadece kolay düşünmek kolay cevaplar kolay talepler beklentiler kolay planlar vs vs vs .. sanırım bu Japonların Wabi-Sabi felsefesi gibi birşey.. sadelik ahaa evet sade yaşam hmm bu kelime bile insana huzur veriyor.. evde sadelik, işte sadelik, düşüncede sadelik, duyguda sadelik, alışverişte sadelik, nette sadelik, tvde vsvsvsvssvsvs ahhh birde arkadaşlarda sadelik ----heryerde sadelik...

Benimde ne istiyorum sorusuna cevap ararken ilk olarak hep hayalini kurduğum gelecekteki evim geliyor aklıma.. (Ama elbetteki istediğim sadece bu değil.. benim yıllık genelde yüze yakın hedefim olur irili ufaklı.. bunlara manevi hedeflerde dahil..) ..Hayalini kuruyorum... uzakta bir ev yeşiller içinde heryanı ağaç, ot, yeşil, yemyeşil, koyu yeşil, kırmızı yeşil, yeşil yeşil..

Bahçesinde ayrıca sebze filan kesin ekerim ben, hemde neler neler.. dalından koparıp yemek yapmak harika olmaz mı?...bu evin nasıl olacağı hep zihnimde, o tablo hiç bozulmasın istiyorum, takii gerçek olana kadar! İşin ilginç yanı canım sıkılınca gözlerimi kapatıp henüz var olmayan bu evde yaşıyorum.. beni orda kimse bulamaz:)

Bir kere kocaman kış bahçesi olacak.. her yanı yere kadar cam! kışında orda oturmak off ne güzel olacak.. şömine yanacak çıtır çıtır.. dışardan yağmurun yeşilin toprağın kokusu içerde yanan şömine odunlarına karışacak.. hmmm mutlaka hafif kıvrımlı bir bina,  yani öyle köşeli beton modern art design dedikleri yapıları sevmiyorum.. içide öyle modern diye sundukları soğuk mobilyalar ıvır zıvırlarla döşeli olmayacak.. sıcak sımsıcak olmalı her yanı her köşesi..ama avamda olmamalı elbette.. ne o öyle osmanlı köşeleri filanda sevmem istemem..  beyaz olacak bembeyaz her yer beyaz döşeli hatta mobilyalarda ahh eskitilmiş beyaz mobilyalar nasıl güzel olacak offfffffffffffff.... çok katlıda olmayacak.. istemem! hayatımda hiç bişey yormamalı beni.. HİÇBİRŞEY! evimde öyle!

Hmmm elbette söylemeye bile gerek yok böyle bir ev yalnız yaşanmaz honey! birgün karşılaştığımızda dinlemek isteyeceksin herşeyi..............yada okursun gerisi old fashion günlüğümde la la laaa..yada hem okur hem dinlersin yada bana çay yaparsın nebilim ne istersen onu yap banane..bu arada ben bitki çayı sevmem:)
Yorum Gönder